PANEL CZŁONKOWSKI
|
ENG

Informacja

Aby przeglądanie naszego serwisu było bardziej komfortowe wykorzystujemy pliki Cookies (tzw. ciasteczka). Korzystanie z serwisu oznacza wyrażenie zgody na stosowanie cookie.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w możesz określić w swojej przeglądarce.
Szczegółowe informacje znajdują się tutaj.
5 marca 2024

Weryfikacja online coraz powszechniejsza również w branży leasingowej

W dobie cyfrowej transformacji, weryfikacja online zyskuje na popularności w różnych sektorach gospodarki. Początkowo korzystały z niej głównie instytucje finansowe i ubezpieczyciele, dziś jest szeroko wykorzystywana również przez firmy leasingowe, które mocno się rozwijają w obszarze cyfryzacji swoich usług i automatyzacji procesów.

Dzieje się tak, ponieważ weryfikacja online przynosi szereg korzyści zarówno usługodawcom, jak i klientom (również w relacjach B2B). Zmianę podejścia do zdalnej weryfikacji tożsamości i gotowości do udostępniania danych online doskonale widać w danych. Z badania "Finanse w czasach inflacji 2023", przeprowadzonego na zlecenie Autopay, wynika, że klienci są gotowi udostępniać informacje o swoim rachunku bankowym w celu otrzymania bardziej dopasowanej oferty następujących podmiotom: bankowi, operatorowi płatności oraz zaufanemu dostawcy usługi realizowanej przez internet. Tylko 6% wskazało, że nie udostępniłoby nikomu swoich danych, podczas gdy jeszcze w 2019 r. takiej odpowiedzi udzieliło 16% ankietowanych.

Wśród akceptowanych metod potwierdzania tożsamości w internecie, np. w celu podpisania umowy, znalazły się: profil zaufany, bankowość internetowa i państwowe rejestry; na dalszych miejscach: połączenie wideo i weryfikacji głosu podczas połączenia telefonicznego.

Źródło: Raport "Finanse w czasach inflacji 2023", Autopay

Podobnie jak w przypadku płatności online, podejście do zdalnej weryfikacji klientów indywidualnych jest zbliżone do podejścia przedsiębiorców – szczególnie tych prowadzących jednosobowe działalności gospodarcze. To znaczy, że mali i średni przedsiębiorcy równie chętnie korzystają z rozwiązań technologicznych, żeby otrzymać bardziej dopasowaną ofertę, szybciej przejść proces weryfikacji i podpisać umowę. Wszystko po to, żeby sprawniej uzyskać dostęp do produktu lub usługi, której potrzebują, by prowadzić i rozwijać swoją działalność. Dzięki zdalnej weryfikacji proces rozpatrywania wniosków leasingowych odbywa się znacznie szybciej niż z zastosowaniem standardowych metod.

Z rozwiązań weryfikacyjnych Autopay korzysta obecnie kilkudziesięciu usługodawców, którzy w ubiegłym roku przeprowadzili blisko 3 miliony weryfikacji online, przyspieszając w ten sposób procesy sprzedażowe i zwiększając przychody. Korzystając z weryfikacji z użyciem dostępu do bankowości internetowej (AIS), można potwierdzić prawdziwość i poprawność danych osobowych wnioskującego o leasing oraz sprawdzić jego dane finansowe w oparciu o historię transakcji. Dane z dokumentu tożsamości można pobrać i zweryfikować korzystając z usługi fotoweryfikacji lub za pomocą aplikacji mObywatel.

W kontekście rozwoju narzędzi wspierających decyzje biznesowe w branży leasingowej, wdrożyliśmy innowacyjne rozwiązanie w postaci scoringu bazującego na analizie danych zakupowych rejestrowanych przez bramkę płatniczą Autopay. To narzędzie umożliwia przeprowadzenie zaawansowanej analizy RFM (Recency, Frequency, Monetary), która dostarcza szczegółowych informacji o częstotliwości, wartości oraz branżach, w których klienci realizują transakcje. Dzięki tym danym, możliwe jest wstępne określenie potencjalnej wartości klienta dla sektora leasingowego oraz weryfikacja ich wiarygodności finansowej na podstawie historii regularnych płatności w innych obszarach rynku.

Wdrożenie narzędzi weryfikacji online w branży leasingowej może przynieść znaczące korzyści, takie jak zwiększenie efektywności operacyjnej przez automatyzację procesów weryfikacyjnych oraz redukcję czasu niezbędnego na przeprowadzenie analizy danych klienta. Ponadto, poprawia się bezpieczeństwo transakcji dzięki zaawansowanym technologiom identyfikacji, minimalizując ryzyko oszustw finansowych i kradzieży tożsamości, co przekłada się na wzrost zaufania i satysfakcji klientów.


Monika Constant Prezes Zarządu ZPL