Związek Polskiego Leasingu (ZPL)
skupia 35 firm leasingowych oraz Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. Związek reprezentuje interesy i chroni prawa swoich członków, uczestniczy w pracach grup roboczych, utrzymuje kontakty z administracją publiczną i parlamentarzystami, a także opiniuje przepisy związane z leasingiem. Prowadzi też działania wizerunkowe i edukacyjne na rzecz leasingu, jako narzędzia wspierającego rozwój przedsiębiorczości. Na gruncie europejskim ZPL jest aktywnym członkiem organizacji Leaseurope.
„W 2024 roku branża leasingowa zakończyła rok dwucyfrowym wzrostem, udzielając finansowania na kwotę 110,5 mld zł.”
Monika Constant, prezeska ZPLStatystyki
Statystyki za rok 2024
Statystyki za rok 2023
Aktualności i wydarzenia

Aktualności
Rejestracja ciągników MTZ Belarus – nowe przepisy uchronią użytkowników przed skutkami błędnych rejestracji
Rząd przygotowuje rozwiązania prawne, które pozwolą zalegalizować białoruskie ciągniki rolnicze MTZ Belarus, sprowadzone do Polski bez wymaganych dokumentów homologacyjnych. Projekt ustawy ma chronić rolników i firmy leasingowe, które nabyły te pojazdy w dobrej wierze, przed skutkami nieprawidłowości administracyjnych.

Aktualności, Wydarzenia
ZPL ponownie na głównej scenie Konferencji Wydziałów Komunikacji
Związek Polskiego Leasingu po raz kolejny został zaproszony na ogólnopolską konferencję Wydziałów Komunikacji OSSWK. Nasze wystąpienie odbędzie się w czwartek, 20 listopada, w godzinach 12:00–13:30. Przedstawimy podsumowanie ustaleń wypracowanych we toku ostatnich miesięcy z wydziałami komunikacji dotyczących Vademecum obsługi pojazdów oraz wyzwania związane z wdrożeniem KSeF.

Aktualności
ZPL: obowiązkowa elektryfikacja flot musi opierać się na zachętach, nie na nakazach
Związek Polskiego Leasingu oraz Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów przekazały do ministerstw stanowisko branży w sprawie rozważanego przez Komisję Europejską rozporządzenia dotyczącego ekologicznie czystych pojazdów korporacyjnych (tzw. mandat ZEV). Organizacje przestrzegają przed skutkami nadmiernej regulacji dla polskich firm – zwłaszcza najmniejszych – i przedstawiają własne propozycje rozwiązań wspierających dekarbonizację flot.









