Relacja z Targów Motoryzacyjnych i Biznesowych FLEET MARKET 2017
22 listopada br. w Warszawie, po raz dziewiąty odbyły się targi motoryzacyjno – biznesowe Fleet Market. To cykliczna impreza, która jest organizowana z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach, prezesach, dyrektorach, managerach oraz fleet managerach, a więc wszystkich tych, dla których samochód jest przydatnym narzędziem do prowadzenia biznesu. ZPL został partnerem wspierającym wydarzenie.
Podczas targów zostało zaprezentowanych ponad 150 pojazdów osobowych, użytkowych, w tym modele z napędem hybrydowym i elektrycznym. Udział samochodów z napędami alternatywnymi z roku na rok się zwiększa, co pokazuje jak bardzo zmienia się rynek motoryzacyjny w Polsce.
Na trzech halach o łącznej powierzchni 10 tysięcy metrów kwadratowych importerzy zaprezentowali premierowo aż 22 samochody. Do najnowszych modeli, które goście mogli zobaczyć po raz pierwszy należały: Audi A8, BMW X3, DS7 Crossback, Ford Vignale Fiesta, Hyundai Kona i Hyundai i30N, KIA Stonic, Lexus LS, Mercedes klasy X, Nissan Leaf, Ople Insignia GSi i Vivaro Tourer, SEAT Arona, Škoda Karoq, Subaru Impreza oraz Subaru XV, Toyota Land Cruiser oraz Volkswagen Polo i Volkswagen Amarok Aventura, a także Alfa Romeo Stelvio, Audi RS5, Citroën C3 Aircross, Jeep Compass, KIA Stinger, Lexus LC, Mercedes klasy S, Ople Crossland X i Grandland X, Renault ZOE, Toyota Prius Plug-in Hybrid oraz Volkswagen T-Roc. Zmysły entuzjastów motoryzacyjnych najbardziej rozbudził Ford GT, który nigdy wcześniej nie został pokazany w tej części Europy.
Źródło: Fleet
Przekrój marek i modeli pokazuje wyraźnie, że zmienia się oblicze samochodu biznesowego. Coraz częściej jest on postrzegany przez przedsiębiorców jako usługa. Klienci nie musza go posiadać, wolą użytkować, płacić określoną ratę i oddawać, bez zamrażania własnych środków. To sprawia, że biznes wybiera samochody z coraz wyższych segmentów rynku.
Obok niezwykle efektownych samochodów, które prezentowane były równie atrakcyjnie jak podczas największych targów w Genewie, Frankfurcie czy Paryżu, gości targowych interesowały usługi świadczone przez firmy z sektora leasingowego, car fleet managment oraz pozostałych podmiotów związanych z finansowaniem pojazdów. Swoją ofertę zaprezentowały sieci warsztatów niezależnych, szkoły doskonalenia techniki jazdy, koncerny oponiarskie, firmy zajmujące się telematyką, car-sharingiem oraz wypożyczalnie samochodów.
Źródło: Fleet
Targi to, poza częścią wystawienniczą, także konferencja. Wśród licznych wystąpień należy wymienić to dotyczące najważniejszych zmian podatkowych w zakresie VAT, CIT oraz PITw nadchodzącym roku. Dyrektor finansowy Carefleet S.A. opowiedział o wynajmie długoterminowym w świetle nowego standardu rachunkowości międzynarodowej. Steven Schoefs, redaktor naczelny magazynu Fleet Europ i Global Fleet, przybliżył słuchaczom temat wpływu ekologii i mobilności na europejską branżę flotową. Jubileuszowe wystąpienie, z okazji 25-lecia Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, miał jego Prezes – Jakub Faryś, który skupił się na przyszłości i wyzwaniach, które czekają rynek motoryzacyjny w Polsce i w Europie.
Źródło: Fleet
Nie zabrakło też okazji do odbycia ciekawych, merytorycznych rozmów z naukowcami i przedstawi- cielami Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Dla wielu gości był to impuls, który przekonał ich, że warto podnosić swoje kwalifikacje. Liczba osób, które są zainteresowane podjęciem studiów podyplomowych w zakresie zarządzania flotą samochodową jest tak duża, że być może Politechnika Warszawska zwiększy liczbę studentów na tym kierunku w przyszłym roku. Dodajmy tylko, że Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej oraz Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa objęły patronat honorowy nad targami Fleet Market.
Więcej informacji na temat targów Fleet Market 2017 – www.fleetmarket.pl