Za nami ogromna dawka wiedzy i inspiracji – e-Leasing Day 6.0 dobiegł końca!
6. edycja e-Leasing Day jest już wspomnieniem. Dla nas to zawsze duże wyzwanie, by zagwarantować jak najciekawszy program. Zwłaszcza, gdy 6. edycja wydarzenia przypada w roku jubileuszowym dla Związku Polskiego Leasingu, czyli w 30. rocznicę naszej działalności.
Konferencja była ogromną dawką wiedzy, inspiracji i motywacji do dalszego działania. Pokazała jak dynamicznie rozwija się dziś świat leasingu. Nasi prelegenci opowiedzieli o nowoczesnych podejściach do obsługi klienta, najgorętszych trendach przyszłości oraz o praktycznych aspektach cyfryzacji. Hasło przewodnie tegorocznego wydarzenia brzmiało „Trendy przyszłości w leasingu”. Z dużą przychylnością naszych gości spotkał się pomysł zaproszenia ekspertów z innych branż, a tym samym możliwość czerpania inspiracji dla leasingu. Ich uwagę skupiała różnorodność poruszanych zagadnień, do tego na czasie, z konkretnymi przykładami.
E-Leasing Day to jedyne takie wydarzenie organizowane przez branżę leasingową o trendach rynkowych w digitalizacji i szeroko rozumianych rozwiązaniom IT dla leasingu. I z tego powodu przyciąga dużo zainteresowanych. Konferencja została zorganizowana w formule hybrydowej co pozwoliło na uczestnictwo ok. 350 osób.
Pierwsza część konferencji poświęcona była klientocentryzmowi. Otworzyła ją prezentacja wyników badania dotyczącego oceny i potrzeb klientów w zakresie cyfryzacji procesu leasingowego. Było to pierwsze badanie realizowane pod egidą ZPL kierowane bezpośrednio do klientów firm leasingowych. Cieszy nas przede wszystkim wysoki poziom wskaźnika NPS, który wynika z przeprowadzonego badania. Sięgnął 60,2. Pokazuje tym samym, że przewaga zadowolonych klientów nad krytykami jest wyraźna. I zdecydowana większość leasingobiorców poleca leasing jako formę finansowania inwestycji. Ponad to z badania wynika także, że klienci są zadowoleni z leasingu i poleciliby tę forma finansowania. Oczekują jednak cyfrowych procesów w leasingu.
Więcej o badaniu w informacji prasowej
W ramach tej części nasi prelegenci mówili zarówno o dobrych, jak i złych stronach CX. O tym jak projektować i nawigować doświadczeniami klienta.
Druga część konferencji poświęcona była trendom. Była w niej mowa m.in. o hiperpersonalizacji, przyszłości mobilności, perspektywach dla platform do sprzedaży samochodów online, ale także o tym jak korzystać z przyszłości jako narzędzia tu i teraz. W drugim bloku e-Leasing Day ogłoszony został start projektu wypracowania wizji przyszłości dla usług leasingowych z wykorzystaniem FutureS Thinking. Będzie on realizowany wspólnie z Zuzanną Skalską i Rafałem Kołodziejem z Greenhat Innovation. We współpracy również z ekspertami branżowymi oraz młodzieżą, będziemy zastanawiać się nad tym, jak będzie wyglądać leasing w 2040 roku. Efektem będzie publikacja mapy trendów przygotowanej przez uczestników 5-dniowego FutureS Thinking Summer School.
Ostatnia, trzecia część e-Leasing Day dotyczyła digitalizacji. Tego m.in. jak dobrze cyfrowo ustawić proces sprzedaży leasingu, zmodyfikować produkt, zidentyfikować zdalnie klienta, czy doręczyć mu elektronicznie dokumenty. Ze sceny padły także ważne słowa dotyczące legislacji, na które od dawna czeka branża i o co postuluje Związek Polskiego Leasingu. A co także jest ważne dla klientów firm leasingowych, jak pokazuje wspomniane wcześniej badanie ZPL. Grzegorz Płatek, dyrektor Departamentu Doskonalenia Regulacji Gospodarczych w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, przypomniał, że zmiana formy zawierania umów leasingowych na formę dokumentową została zapisana w projekcie pierwszej pakietowej ustawy deregulacyjnej. Jak powiedział w trakcie środowej konferencji e-Leasing Day, uwagi do niej będę zgłaszane do 6 maja. Plan zakłada, że jesienią zakończą się prace nad ustawą, tak by na początku 2025 roku mogła wejść w życie. Zachęcał także do zgłaszania innych ważnych dla leasingu zmian w prawie. Będą bowiem powstać kolejne pakiety ustaw deregulacyjnych.
Z kolei Tomasz Kęsicki, dyrektor Departamentu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Centralny Ośrodek Informatyki, opowiedział o powstającym projekcie ustawy, w której znajdą się zapisy umożliwiające eRejestrację pojazdów. Jej wprowadzenie oznaczałoby oczekiwaną rewolucję dla wszystkich właścicieli pojazdów, w tym firm leasingowych. Kęsicki zapowiedział, że do połowy roku zostanie przygotowany projekt zmian w prawie. A po ich wejściu potrzeba ok. 30 miesięcy na ostateczne wdrożenie rejestracji online. Ministerstwo Cyfryzacji już wcześniej zapowiedziało, że do 2026 roku rejestracja leasingowanych pojazdów odbywać się będzie z wykorzystaniem zdalnych kanałów komunikacji. Warto przy tym podkreślić, że ponad połowa wszystkich nowych pojazdów jest rejestrowania właśnie na firmy leasingowe i wynajmu. Dla branży leasingowej potrzeba rejestrowania pojazdów bez konieczności wizyt w urzędach komunikacji jest więc bardzo istotna.
Konferencję zamknęła prezentacja o Generatywnej Rewolucji w branży leasingowej/szanse i zagrożenia w erze AI przygotowana przez CampusAI.
Z niecierpliwością wyczekujemy następnej konferencji i już teraz zapraszamy wszystkich do udziału.
A dziś dziękujemy wszystkim uczestnikom i prelegentom, a także wszystkim firmom i osobom, które były zaangażowane w organizację wydarzenia, czyli naszemu
Partnerowi Strategicznemu - firmie Ailleron
Partnerom Głównym: firmie Autopay, BIK, Gardocki i Partnerzy, TUATARA, Processway Licytacje
Partnerom: firmie Altkom Software, Asseco, Identt, ReViewLab
Patronom medialnym: My Company, Customer Experience Manager